zondag 11 januari 2009

#5

Met Googleblogsearch gewerkt. Ging goed.
Bloglines vind ik minder, vooral "zoeken naar postings"/willekeurig woord. Allemaal magere resultaten. Valt inderdaad nog niet mee, om sites te bedenken waar je feeds van wilt hebben. Komt hoop ik wel gewoon in de loop van de tijd. Nu ik deze mogelijkheid ken.
Bij het aanmaken van egofeeds trof ik te vaak dat het internetadres geen rss feed had. bv bij Leesplein.nl
Het is weer gelukt, maar ik schaats liever. Nog even voor de schaatsfans onder ons: gisteren mooi geschaatst bij Ossenzijl: een prachtig winterlandschap, koek en zopie en snert na. Werkijs, dat wel. Vanmorgen om half 11 op het Nannewiid, met harde wind. Een drukte van belang.
Zodra ik weet hoe het moet (Nynke maar even vragen), zal ik mijn blog voorzien met foto's van deze Lucky one on ice.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Jozien
    Dank voor je compliment over mijn blog, het heeft me wel even wat tijd gekost hoor, maar is wel te doen. ONder profiel bewerken, en dan heb je kopjes en die aanklikkend kun je uit je eigen bestand foto's al bladerend opzoeken en plaatsen, of foto's van internet in je bestanden zetten. Wil je wel even laten zien.
    Ik reageer hier dus tegelijk op jouw reactie op mijn blog als ook op jouw blogcommentaar. Ik snap nog niet precies hoe dat nu moet werken, als ik op jou reageer, moet ik dat toch niet terugzien bij de reacties in mijn blog maar zou het alleen bij jou moeten komen. Is volgens mij niet zo
    Welaan, het zal vast nog ontraadseld worden. Fijn dat je zo mooi schaatste, vooral gister was het zulk prachtig weer en bij Ossenzijl is het zo mooi. Een zus van mij heeft er jaren gewoond dus ik ken het gebied goed. Succes met alles.
    groetnis
    Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. RSS van RSS-loze websites is mogelijk:
    Al die websites die nu nog niet van RSS voorzien zijn op hun nieuwspagina, kunnen nu gebruik maken van Page2RSS http://page2rss.com/. Handig om als button op je website te hebben! En als je een site tegenkomt die je wilt volgen zonder er steeds heen te moeten, maak je even zelf een feed voor je favoriete RSS reader.
    In de toekomst zul je vast en zeker meer feeds van sites toevoegen. Hier nog een tip van mij: "Dok, de wereld te leen" http://www.dok.info/ heeft veelal interessante nieuwtjes te melden.
    Ik ben benieuwd naar de foto's, het moet na Nynke haar uitleg wel lukken om ze op je blog te zetten, denk ik. Succes ermee!

    Helaas is het schaatsen op natuurijs vooralsnog afgelopen. Jammer, maar desondanks hebben we toch bijna twee weken heerlijk kunnen schaatsen. Wij hebben vorige week dinsdagmiddag, woensdagmiddag, donderdag, en zaterdagmiddag geschaatst in de Weerribben.
    Van Ossenzijl via Kalenberg naar Nederland/Blokzijl en terug. Prachtig!
    Roel is geboren in Ossenzijl, dus hij kent het gebied, dat is erg handig. Inderdaad zaterdag en zondag was het werkijs. Gisteren zijn we 's ochtends naar de Deelen (Tijnje) geweest (ook werkijs), en 's middags nog heerlijk geschaatst in Eernewoude, Goaingarijp en de Veenhoop. Daar was het ijs een stuk beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jozien

    foto's plaatsen is echt niet moeilijk. Kijk ook even op mijn blog daar heb ik er 3 opgezet. Wil ook nog een dia-voorstelling maken maar dan moet ik eerst mijn foto's nog wat beter opruimen. Ik ben geen schaatser maar zondag al lopend wel genoten van al die schaatsers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Jozien,
    Ja ja een reactie van mij. Doesjie noh. Ik zal ook hierna nog ff wat muziek draaien van de correspondentie van jou en robert S.
    Ben weer een beetje bij maar dit ding heeft mij nu meer tijd gekost dus nu aan de slag met de paella.
    Groet Cobi, Hou me wel ff op de hoogte van alle nieuw te leren dingen he maatje.

    BeantwoordenVerwijderen