zondag 8 maart 2009

# 14 Instant Messaging/Chat

Meebowidget op de site van ob Randers gezien, maar na het commentaar van Nynke en Annelies op Aladinchat mijn reserves. Maar goed, de naam zegt het al: IM=onmiddelijke berichtgeving. Dus de klanten zullen dit inderdaad gaan inzetten, als ze direkt antwoord verwachten. Als wij dat dan niet kunnen leveren.... Misschien wekken we op deze manier verkeerde verwachtingen?

Chat: in het verleden al eens voor de lol gechat met mijn dochter. Vandaag maar weer eens opgefrist. Ik weet dat Karin Meijerman, voormalig bibliotheekmanager in cluster ZO via chat met haar medewerkers communiceert. Idee voor ons: chat ipv telefoon of e-mail met mensen die op hetzelfde tijdstip aan het werk zijn in het gebouw, cluste, provincie?

Ook ik heb een chatvenster geopend op mijn blog. Gekeken of ik met Annelies kon chatten, maar die was niet meer online. Jammer. Dus ik vraag me af, wat de zin hier van is.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb in het verleden wel 's gechat maar toen bleek al snel dat ik een chathandicap heb. Ik typ met twee vingers en heb m'n ogen op het toetsenbord. Tegen de tijd dat ik wat getypt had was de chat al weer veel verder. Wat dat betreft ben ik niet geschikt voor een aladinchat. Of het moet een andere 50+er zijn die met twee vingers typt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ben ik online, maar jij niet meer, Jozien. Het leven is ingewikkeld..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zich een leuk idee Jozien, chatten i.p.v. de interne telefoontjes en emailtjes. Maar ja, dan moet iedereen wel on-line zijn.... Eén troost voor Robert, er zijn genoeg 50+'ers in onze organisatie. Nu weet ik niet of deze collega's ook allemaal met 2 vingers typen... Maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb voorheen ook wel eens gechat met mijn kinderen en mijn schoonzus, maar ik deed inderdaad net als Robert. Voor ik een berichtje had stond er al weer heel wat nieuws. Het toppunt was wel chatten met beide kinderen en manlief tegelijk, ik kon er absoluut niets meer van volgen, dat werden zulke rare gesprekjes. Geef mij dan toch de telefoon maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt me toch maar mooi ingehaald Jozien want die chatlink plaatsen lukte mij niet. Mag je mij mooi eens even voordoen.
    En ook ik typ met 2 vingers...

    BeantwoordenVerwijderen