maandag 13 april 2009

# 21 Aquabrowser My Discoveries

De meeste achtergrondinformatie gelezen. Met het cursusaccount ingelogd op de Ann Arbor District Library. Een titel van Rowling opgezocht en zag gelijk rechts informatie over een kookactiviteit in de komende "National Library Week", met een link naar de boeken. Een "card catalog image" bekeken. En een opmerkelijk tag gevonden bij de dvd "The boy in the striped pajamas". 2 tags nl: "Don't waste your time" en "very very bad". Omdat je gelijk door kunt klikken, welke tags deze klant nog meer aan welke materialen heeft toegevoegd, heb ik dat maar eens gedaan. Maar het viel mee, hij gaf ook tags als "Wonderful" bij dr. Zhivago bv.


De catalogus van OB Amsterdam: ingelogd in My Discoveries en het boek van Erling Jepsen "De kunst om in koor te huilen" (een aanrader) toegevoegd aan de Lijst Jeugdboeken. Vervolgens de tabs: Lijsten, Tags, Waarderingen, Recensies bekeken. Jaloers op deze catalogus.
Ook nog het interview beluisterd met Rob Visser van OBA over My Discoveries, hij is nl een oudklasgenoot van mij.

Worldcat: helaas lukte het mij niet om in te loggen met het cursusaccount en ik heb geen zin om een nieuw account aan te maken, dus laat ik het er bij. Ik heb wel een titel op gezocht en gezien hoe 2.0 deze catalogus is.

Conclusie: heel toepasbaar! Wanneer krijgen wij dit? HOe zijn de friese ontwikkelingen eigenlijk??

2 opmerkingen:

  1. "De kunst om in koor te huilen" vond ik niet echt een jeugdboek eigenlijk. Ik heb een poosje geleden de verfilming gezien. Mooi voorbeeld van hoe je een boek om zeep kunt helpen door overacting, verkeerde acteurs en verkeerde keuzes. Da's dus niet een aanrader, het boek wel. Maar dat wist je dus al :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stine Jensen propageerde "de kunst om in koor te huilen" in 'de avond van het nederlandse boek 2009'; opdracht was in 1 minuut de jury enthousiast te maken voor een boek. Deed ze zo prachtig, ik had het al gelezen, maar was het anders meteen de volgende dag gaan doen. Vond de jury- Femke Halsema en Elsbeth Etty ook, en dus won ze deze opdracht.
    Is trouwens elk jaar weer een vermakelijk programma, zeker voor ons lezers/ bibliotheekmensen.

    BeantwoordenVerwijderen