zondag 26 april 2009

Mooie stad achtu de duinu

Klaar met de cursus, dus gelijk een aantal leuke dingen gepland:
Net terug van een weekendje Den Haag en prachtige dingen gezien. Eerst met mijn vriendin naar het gemeentemuseum (van Berlage) om de tentoonstelling "Liefde! kunst! passie!" van 17 beroemde kunstenaarsparen te zien. De schilderijen in combinatie met de levensverhalen van deze echtparen (Frida Kalo en Diego Revera, Kandinsky en Munter, Claudel en Rodin enz)maakt het heel speciaal.
's Avonds naar het Filmhuis om de film "Slumdog Millionaire" te zien. Een juweeltje, wisten we eigenlijk al, want Robert had het er al weken geleden in zijn blog over. Daarna nog een lekker hapje eten en toen naar mijn zus.
Vanochtend liepen we om kwart over 8 door het bos naar de duinen en de zee. Den Haag is een stad, maar daar merk je dan niks van. Na een fikse wandeling van bijna 2 uur aan de koffie in Kijkduin. Tussendoor het jeugdboek van Marjolein Hof, Een kleine kans" gelezen en daarna 's middags op het fietsje door de prachtige stad naar het gerestaureerde Panorama Mesdag en de boeiende film gezien over de restauratie en de achtergronden. Als afsluiting in strandtent "Parkerbeach" heerlijk buiten aan zee gegeten. MIjn weekend kan niet meer stuk!

5 opmerkingen:

  1. Ben vorig jaar met Henk een paar dagen in Delft geweest en toen naar Den Haag gefietst. Prachtige stad,ook naar het Mesdag- kende Henk niet0- ik alleen van ons personeelsreisje. Later zijn we nogmaals naar DH gefietst en rondje ambasadegebouwen gedaan. Man, wat een rijkdom. Wil ook nog eens het buitengebied van DH bekijken. Misschien kan jij gidsen?
    Heerlijk hè, zo'n weekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je een leuk weekend had. Was je er even in je eentje op uit? Ken Den Haag niet zo goed, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat je er niks van merkt dat het een stad is. De keren dat ik er was, had ik vaak het idee van een weldadige zondagsrust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk nou toch 's :-):

    Slumdog-sterren zijn een setje
    Dev Patel en Freida Pinto, de hoofdrolspelers uit kaskraker Slumdog Millionaire, zijn nu ook in het echte leven een liefdeskoppel.

    De moeder van Dev, Anita Patel, kon haar opwinding tegenover The Daily Mirror niet verbergen: ,,Eerst was er de film en nu valt ook al het andere op zijn plek. Het leven kan niet op voor hem. Freida is zo mooi en ik ben echt blij voor ze. En ja, we wisten dat hij naar Israël zou vliegen om haar te zien.’’ Het koppel ontkende lange tijd dat de vonken niet alleen oversloegen als de camera meesnorde. Maar ontkennen was niet langer mogelijk nadat een fotograaf van The Daily Mail het stelletje vastlegde tijdens een intieme lunch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jozien, jij was 3 (!!!) weken geleden al klaar, wat een discipline, naast alle andere drukte, mijn complimenten en gefeliciteerd. En je hebt ook een hele rits goede ideeen, las ik, kunnen we ook mooi meenemen tbv het beleidsplan.
    Wat heb je een leuk weekend gehad in den Haag. Mijn vriendin Ineke komt oorspronkelijk uit den Haag, woont nu al 30 jaar in L'wrdn, maar zij zou dit stukje moeten lezen. Het zou haar bijzonder goed doen, m.n. het stuk over de zee en dat jullie bijna geen mens zagen. Vorige week was Ineke op een avond bij mij en zijn we even naar de zeedijk gereden en een blik over het Wad geworpen. Ik zei meteen: "geen branding dus hier", want mensen die bij de Noordzee zijn opgegroeid moeten die branding zien/horen/ruiken (jij vast ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jozien,
    Jammer dat je ziek bent/was. Hoop dat je snel weer opknapt. Je hebt wel wat gemist zoals je hebt kunnen lezen en zien (of lukt dat niet met een ziek lijf?) in Annelies haar blog.
    Groet Cobi

    BeantwoordenVerwijderen