zondag 12 april 2009

# 20 Last.fm

Nee,de nostalgie die Rob Coers beschrijft, die ken ik niet: het beluisteren en praten over muziek. Voor mij telde in mijn middelbare schooltijd maar 1 ding: kan ik er op dansen! Ik hoefde er niet over te praten. En eigenlijk is dat nog zo. Voor mij wordt het dus tijd, dat de clubs(nee, geen disco), die nu speciaal voor 50+ worden opgericht in de Randstad, naar het Noorden toe komen. Hebben we gelijk een leuk clusteruitje.

Mijn ouders hebben wel hun best gedaan om mij met muziek in aanraking te laten komen: ze hadden speciaal voor mij de lp van Peter en de wolf gekocht van Prokofjev.

In Klaaswaal, het dorp waar ik ben opgegroeid, kwam zo rond mijn tiende jaar een patatzaak met jukebox! Klaaswaal grenst aan de biblebelt, dus het was een ware revolutie. Daar heb ik toen voor het eerst, met een kwartje op zak, El condor pasa van Simon & Garfunkel gedraaid. Stoer! Dit nummer heb ik op Last.fm opgezocht en ik zag me weer in die patatzaak staan.
Verder heb ik een nummer van Coldplay uitgezocht en "gedeeld" met Wieke, fan van Coldplay.

Het artikel van Nico Dijkshoorn vind ik hilarisch. Ik vraag me wel af naar wat voor optredens hij gaat, dat hij zulke lui om zich heen heeft staan.
Ik heb wat reacties gelezen van zgn muziekliefhebbers, mensen die zich zaten te verheugen op een komend concert, maar ik vond de reacties maar infantiel. Jammer.

Verder heb ik Zoeken.bibliotheek.be bekeken. En dat vind ik zeker de moeite waard voor onze bibliotheken.

4 opmerkingen:

  1. Hee tuthola,n et voor ik naar Janny op verjaardag ga, haar leer je nog wel kennen op Oerol, eventjes over elcondor pasa; was volgens mij het eerste nummer dat mijn ouders luidkeels met ons meezongen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie Hedwig ook bij je volgers staan. Ik ken haar alleen maar via jouw verhalen, grappig!
    Dag Hedwig, groeten van Grieteke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was ook vaak (stiekem) in de snackbar en daar was ook een jukebox, en de muziek die je dan alleen daar kon horen, want op de radio was het nog maar mondjesmaat. Geweldig, met een heerlijk slaatje of patatje erbij, alles komt weer boven.

    Vwb Kamp: achteraf had ik die voorstelling toch ook moeten zien, Sjoeke-Marije kon ook moeilijk een keuze maken, en uiteindelijk toch voor De grote oorlog gekozen. Donderdag hadden we dus nog naar Kamp gekund, maar ik wilde niet 2 avonden achtereen, ik ben geen 26 meer. Als ik jouw verhaal nu lees hoeveel indruk het op Sophie en haar klasgenoten heeft gemaakt, hadden we het toch moeten doen. Wat voor opleiding volgt Sophie trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sophie is eerste jaars op de mbo opleiding Sociaal Cultureel Werk, met een poot theater. Vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen